תורת הצבעים בלוגו לא עוד סתם בחירה חשיבות הצבעים בלוגו

כשאנו רואים צבע מסוים אנו תופסים אותו בחוויה שלנו כאל מסר בעל אספקט רגשי. כל צבע מעביר רגש אחר, אדום מייצג עוצמה, כוח ואגרסיביות לעומת כחול שמייצג שלווה, קביעות, נאמנות, סדר וארגון. אם צבעים מעבירים לנו חוויה רגשית, חשוב שנדע כשאנחנו רוצים להעביר מסר ויזואלי לשלב עימו צבעים. לדעת כיצד להשתמש בצבעים במסר של אתר, חברה עסק ובעיקר הלוגו של העסק. אפשר לראות כדוגמא מגוון רחב של חברות שמשתמשות בצבעים בלוגו שלהם; מקדונלס משתמשים בלוגו בצבעים של ירוק וצהוב, העסק של ייצור ברביות לילדות משתמשת בצבע הוורוד, חברות רפואה וביטוח משתמשים לרוב בצבעים רגועים יותר ואמינים כמו כחול וקוקה קולה משתמשת בצבע האדום של תעוזה וגם הסלוגן שלה מדבר על תעוזה הם מותאמים.

כל אדם מסתכל על צבעים בהיבט שונה ואינדיבידואלי, לכן לא כל צבע יעביר את אותו מסר לאדם אחד כמו על האחר. אך יש את הרוב, הכלל שיקבלו מסר דומה מול המעט שכל אחד מהם יקבל מסר שונה מהרוב. הקשר הכי חזק הוא הרגש, הרגש נותן לנו לנצור בזיכרון את המסר שעבר לא רק במילים אלא במיוחד בצבעים של הלוגו. לכן חשוב לדעת להתאים בין הצבעים ללוגו שלנו ועל כך חשוב שנשאל את עצמנו כשאנו בונים לוגו כמה וכמה שאלות.

  • מה מטרת העסק? – כאשר אנו רוצים לפתוח עסק, אנחנו תמיד שואלים את עצמנו מה מטרת העסק. כך גם בבחירת צבעים ללוגו ועיצוב הלוגו. ככל שהלוגו יהיה מותאם יותר למטרה הוא יעביר את המסר יותר במדויק.
  • מי קהל היעד של העסק? – לאיזה קהל אנחנו מכוונים? צעירים, מבוגרים, או שזה לאו דווקא גיל, זה יכול להיות תחום עיסוק או תחביב, זה גם יכול להיות באוכל סוג האוכל והמוצא של האוכל, אנשים שאוהבים פיצה, או אנשים שאוהבים אוכל צרפתי, איטלקי, ספרדי וכן הלאה.
  • ערכים עליהם העסק מושתת – הערכים של העסק יכולים לשקף למשל אמינות, רצינות, חופש, חום, שקיפות, אכפתיות, תעוזה. הכל קשור למטרת העסק ולאן אנו מכוונים מי קהל היעד.
  • התנהגות העסק מול העסק עצמו ומול הלקוחות – נותן אינדיקציה לסדר וארגון בעסק ואיך הוא מציג את עצמו החוצה. כך גם הלוגו מציג את העסק החוצה במיוחד עם איזה צבעים נבחר ללוגו.

ישנם צבעים רבים ולכל צבע גוונים רבים. הבסיס של צבעי היסוד מכוון אותנו לאיזה צבע ראשי נבחר שייצג את הלוגו ואיזה עוד צבע או שני צבעים נוספים נשתמש לחיזוק. ברגע ששאלנו את כל השאלות ואנו ערים להוויה שאנו רוצים להעביר בלוגו. קל יהיה מאוד להעביר את המסר ולבחור את הצבעים הנכונים. אם אנחנו עדיין לא בטוחים בבחירתנו חשוב להתייעץ עם מישהו מקצועי המבין בתחום. ככל שהמסר יהיה חד וברור יותר לקוחות יזכרו אותו, במיוחד את הצבע בלוגו, וכך גם יעבור המסר ליותר לקוחות פוטנציאלים, דבר אשר יטיב עם העסק.

לפיכך, צבעים מעבירים רגשות, וכשאנחנו בונים לוגו ורוצים להעביר מסר מסוים עלינו לבנות אותו בצורה חכמה ולשאול כמה שיותר שאלות על העסק שלנו או של מי שאנו בונים לו את העסק. כדי שנוכל לבנות את הלוגו ולהתאים לו צבעים בהתאם. הזיכרון הראשון של הלקוח הוא הצבע מכיוון, שהצבע מעביר רגשות ותחושות, ונחקק בזיכרון שלנו הכי מהר. אומנם לא כולם מקבלים את אותו מסר מאותו צבע אך צריך לזכור שיש רוב ומיעוט וככל שאנחנו נדייק בצבעים ובמסר שאנו רוצים להעביר כך גם הלוגו יועבר בצורה הכי טובה לכלל האוכלוסייה אליה אנו מכוונים.